بیمه دیجیتال بیمه دیجیتال .

بیمه دیجیتال

شسیسشی

بیمه موتور سیکلت چیست؟
یکی از انواع بیمه های شخص ثالث برای وسایل نقلیه، بیمه موتور سیکلت می باشد. در این بیمه نامه خسارتهای زیر تحت پوشش قرار می گیرد:

خسارتهای مالی و جانی وارد بر اشخاص ثالث
میزان این خسارت در بخش مالی حداقل ۵/۲ درصد مبلغ دیه ماه حرام آن سال ( در سال ۹۹ این مبلغ معادل ۰۰۰/۰۰۰/۱۱۰ ریال می باشد) و در بخش خسارت جانی برابر دیه کامل مرد مسلمان در آن سال در ماه حرام (میزان دیه مرد مسلمان در ماه حرام در سال ۱۳۹۹ برابر ۰۰۰/۰۰۰/۴۰۰/۴ ریال می باشد)

 

 

خسارتهای جانی وارد بر سرنشین/سرنشینان موتور سیکلت
میزان این خسارت برابر میزان دیه مرد مسلمان در ماه حرام در آن سال می باشد

خسارت جانی وارد بر راننده مسبب حادثه
میزان این خسارت حداکثر برابر با دیه مرد مسلمان در ماه عادی در آن سال می باشد. دیه مرد مسلمان در ماه عادی در سال ۱۳۹۹ معادل ۰۰۰/۰۰۰/۳۰۰/۳ ریال می باشد.

بیمه نامه موتور سیکلت برای دارنده آن الزامی می باشد و به استناد قانون بیمه شخص ثالث این بیمه نامه می بایست خریداری شود.

لازم به ذکر است بیمه نامه موتور سکلت تنها در قالب بیمه ثالث ارایه می شود و بیمه نامه بدنه برای این نوع وسیله نقلیه فعلا از جانب شرکتهای بیمه قابل ارایه نمی باشد.

 

 

انواع بیمه موتور سیکلت
بیمه موتور سیکلت از نظر محتوا یک شکل می باشد. تمامی بیمه های ارایه شده شرکتهای بیمه ای مختلف نظیر ایران، آسیا، البرز، پاسارگاد و …. برای موتور سیکلت در مجموع خسارتهای جانی و مالی بر اشخاص ثالثف سرنشینان و راننده مسبب حادثه را تحت پوشش قرار می دهند. این یکنواختی و یکسان بودن خدمات بیمه ای برای بیمه موتورسیکلت به دلیل الزام قانونی آن که قانون بیمه شخص ثالث است، می باشد. هیچ شرکت بیمه ای حق دخل و تصرف در پوششهای این بیمه نامه را ندارد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۳:۲۰ توسط:بیمه دیجیتال موضوع: نظرات (0)